FC Helsingør kunne tidligere på ugen offentliggøre, at Nordicbet er klubbens nye hovedsponsor. Bookmakeren, som har et særligt fokus på sport i Skandinavien, kommer for fremtiden til at pryde forsiden af FC Helsingørs spillertrøjer.
Direktør Janus Kyhl er selvfølgelig en glad herre:
– Det er en aftale vi er meget stolte af. I en tid hvor det ikke er alle forundt at have en stor hovedsponsor, er en aftale af den her størrelse en milepæl for vores klub. NordicBet er ligasponsor for 1. division, hvor vi havde et godt samarbejde, og det var en god periode, hvor vi lærte hinanden rigtig godt at kende. Vi har gode fælles værdier, og jeg er sikker på, at det er et samarbejde, der vil forsætte fremover, lyder det fra Janus Kyhl.
Der er også glæde på den anden side af aftalen:
– I den forgangne sæson i NordicBet LIGA oplevede vi et godt og tæt samarbejde med FC Helsingør, og det parløb har vi ønsket at forsætte, efter at det lykkedes for Christian Lønstrups tropper at rykke op i Alka Superligaen. Såvel FC Helsingør som NordicBet ønsker på hver vores felt at udfordre de store aktører på markedet, og derfor har det stået højt på NordicBets ønskeseddel at blive hovedsponsor for klubben og bakke op om FC Helsingørs færd i den bedste danske fodboldrække, siger Henrik Olsson, Brand Manager i Nordicbet.
Selvom FC Helsingør går en svær sæson i møde i Superligaen, så kan de se frem til at få bygget klubben op. Fra næste sæson kommer de til at spille et spritnyt stadion med kunstgræs.