Vi nærmer os med hastige skridt d. 1. juli, hvilket betyder, at det er ved at være tid til at stille ind på de franske landeveje.
Det er sommer og sommerens helt store sportsbegivenhed, er, når der skal køres Tour de France i tre uger juli.
Gennem de seneste tre årtier har danske ryttere flere gange sat deres enorme præg på løbet. Hvem husker ikke Bjarne Riis, som udover sejren i 1996 havde stor indflydelse året efter, da holdkammeraten Jan Ulrich endte øverst på podiet.
I det hele taget var Bjarne Riis en stor mand i feltet og var en af hovedmændene, da rytterne i 1998 nægtede at cykle i to timer på grund af politiets behandling af dem efter Festina-mandskabet var blevet smidt ud af løbet.
Her så man flere gange Ørnen fra Herning i samtale med løbsdirektør Jean-Marie Leblanc, som talsmand for det samlede felt.
Får vi en ny fugl?
I årene hvor Riis havde sit UCI WorldTeam, blev vi som danske cykelfans forvente med at se danske ryttere i feltet.
Sådan er det ikke længere og i år, skal man kigge langt efter folk med dansk pas, når de 198 ryttere fordelt på 22 hold tramper afsted lørdag eftermiddag i den tyske by Düsseldorf.
Kun tre danskere er der at finde i feltet, til gengæld er det god chance for, at en af dem vil være en vi får rigtig meget at se.
Måske ender det oven i købet med at vi får en ny gul-fugl
Vi har allerede nævnt Bjarne Riis, der blev kendt som Ørnen fra Herning. Han blev efterfuldt af Michael Rasmussen, som fik kælenavnet Kyllingen fra Tølløse. I år kan vi så få en ny dansk favorit-fugl, når Jakob Fuglsang endnu engang skal forsøge at lave et resultat i klassementet.
Jakob Fuglsang, Astana
Lige siden han trådte ind på den internationale cykelscene har talentet for at køre opad været helt tydeligt. Og danske cykelfans begyndte hurtigt at drømme om en ny dansk vinder af Tour de France.
Jakob Fuglsang er uden tvivl også den vigtigste dansker i feltet i 2017 udgaven af Touren. Han har før kørt efter klassementet, men har haft svært ved at følge med, når det for alvor blev hårdt, eller har været for langsom, når etapesejren skulle sprintes hjem.
Efter triumfen i Criterium du Dauphine synes danskeren at have momentum og fik smagt på sejrens sødme. I det hele taget er der mange ting, der kører for den danske rytter som også blev far kort inden starten i Tyskland.
Eksperterne er da også enige om, at han skal regnes iblandt favoritterne til en samlet sejr, om end Touren på forhånd ligner en duel imellem Chris Froome og Richie Porte.
Derfor er det spørgsmålet, om han satser alt på klassementet allerede fra start, eller om han tør gå efter en etapesejr undervejs? Vores bud er, at han holder sig afventende i feltet og ser, hvad der sker, så han er klar til at slå til, hvis en af de andre favoritter udgår.
Michael Valgren, Astana
Skiftet til Astana har endnu ikke vist at være et match made in heaven. Han har kørt glimrende, og var god i brostensløbene, men samlet set har han ikke helt udviklet sig som håbet, set med danske briller.
Michael Valgren er en stærk rytter at sende afsted i et udbrud, enten for selv at køre om etapen, eller som station for Fuglsang eller Aru. Han er solid på i bjergene og forstår spillets regler, når man sidder i et udbrud. Der udover har han en fin finish, hvis et eventuelt udbrud skulle holde i mål, hvilket han blandt andet beviste som U23-rytter ved at vinde Liege-Bastogne-Liege to gange.
Kvaliteten er der, men det er usikkert, hvor fri en rolle han vil få i dette års Tour de France.
Astana stiller med to kaptajner, og det kan gøre det svært for Valgren at få lov til at køre for sig selv. I stedet kan man forvente, at hans opgave bliver at sørge for både Fabio Aru og Jakob Fuglsang, og her kan han blive meget låst.
Lars Bak, Lotto-Soudal
Der kan ikke herske nogen tvivl om, at Lars Bak er en mand, der kan tåle smerte! Igen og igen har vi set ham sidde i front på de flade etaper og trække feltet frem i et dræbende tempo, så selv tempospecialisterne hænger med tungen ud af halsen. Eller være den helt store motor, når Lotto-Soudal-toget forsøger at køre André Greipel til en etapesejr.
Der er heller ikke nogen tvivl om, at Bak skal slide sig igennem årets Tour de France. Og måske, at han i år skal slide mere end nogensinde før. Greipels mandskab har set bedre dage, og der bliver brug for danskerens råstyrke.
Derfor skal man heller ikke forvente, at han får mange muligheder for at køre sin egen chance. Heller ikke, da ruten ikke ligger specielt godt til den danske arbejdshest.
Men derfor skal vi alligevel glæde os over, at vi har en mand med dansk pas, som helt sikkert vil vise sig flot frem på landevejene i Frankrig.